پاورپوینت معمار الوار التو

تاریخ ایجاد 10/02/1393 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 126 اسلاید در قالب 2 پاور .   قیمت: 5500 تومان   حجم فایل: 10554 kb  تعدادمشاهده  6  


 
فهرست مطالب این فایل شامل
 
    کتاب خانه ویبورگ
    بیمارستان پایمیو
    ویلا ماییرا
    خوابگاه دانشجویی بیکر
    دانشگاه تکنولوژی هلسینکی
    تالار شهر سیناتسالو
    تالار کنسرت فنلاند
    موزه هنر معاصر شیراز
    طراحی های دیگر که در خصوص مبلمان ها میباشد

 


بخشیی از مطلب:
 
هوگو آلوار هنریک آلتو(۳ فوریه ۱۸۹۸ – ۱۱ مه ۱۹۷۶ ) یک معمار و طراح فنلاندی بود. او علاوه بر معماری، طراحی مبلمان، پارچه و لوازم شیشه ای میکرد. دوره ی کار او از سال های ۱۹۲۰ تا سال های ۱۹۷۰ است. کارهای او را میتوان به ۳ قسمت کلی تقسیم کرد:
 
    ۱٫نوردیک کلاسیسم(Nordic Classicism)
    ۲٫مکتب معماری بین المللی
    ۳٫معماری مدرن ارگانیک
 
چیزی که در همه ی کارهای او ثابت است، سعی در طراحی ”اثر هنری کامل“ بود. او به همراه همسر اولش آینو آلتو به طراحی تمام جزئیات ساختمان از قبیل سطوح داخلی، مبلمان، چراغ ها، شیشه ها میپرداختند.
 
آلوار آلتو در شهر کورتین فنلاند بدنیا آمد، پدرش،یوهان هنریک آلتو، یک نقشه بردار بود و مادرش سلی متیلدا بود. زمانی که آلتو ۵ ساله بود با خانواده به الایوروی و از آنجا به ییوالسکیلا در مرکز فنلاند می روند. آلتو در همانجا تحصیلات اولیه ی خود را تا سال ۱۹۱۶ تمام می کند و برای مطالعه ی معماری به دانشگاه هلسینکی می رود و در سال ۱۹۲۱ از آنجا فارغ التحصیل می شود.
 
در سال ۱۹۲۳ به شهر ییوالسکیلا باز می گردد و اولین دفتر معماری خود را باز می کند. این شهر بعدا به خاطر طراحی های آلتو از لحاظ معماری بسیار معروف می شود.و ….
 
کارهای معروف آلوار به ترتیب زمانی:
 
    -کتاب خانه ویبورگ ۱۹۲۷-۱۹۳۵
    -بیمارستان پایمیو۱۹۲۸-۱۹۲۹
    -ویلا ماییرا۱۹۳۷-۱۹۳۹
    -خوابگاه دانشجویی بیکر ۱۹۴۷-۱۹۴۸
    -دانشگاه تکنولوژی هلسینکی ۱۹۴۹-۱۹۶۶
    -تالار شهر سیناتسالو ۱۹۴۹-۱۹۵۲
    -تالار کنسرت فنلاند ۱۹۶۲-۱۹۷۱
    -موزه هنر معاصر شیراز ۱۹۶۹-۱۹۷۳
 
 

 
کلمات کلیدی مرتبط:
الوار التو ,alvar aalto, اثار آلوار آلتو, الوار التو, بیمارستان پایمیو, بیوگرافی الوارالتو, پاورپوینت اثار آلوار آلتو, پاورپوینت الوار التو, پلان های الوار التو, تالار شهر سیناتسالو, تالار کنسرت فنلاند, خوابگاه دانشجویی بیکر, دانشگاه تکنولوژی هلسینکی, دانلود پاورپوینت آلوار آلتو, دانلود پاورپوینت اث,