پاورپوینت بررسی طرح مرمت کافه و هتل نادری تهران

   تعدادبرگ: 161 اسلاید   قیمت: 45000 تومان     تعدادمشاهده  51  

پاورپوینت بررسی طرح مرمتپاورپوینت بررسی طرح مرمت کافه و هتل نادری تهران

تاریخ تاسیس این کافه ی قدیمی به سال ۱30۶ و توسط یک مهاجر ارمنی به نام خاچیک مادیکیانس باز م یگردد. نام این کافه هم به دلیل قرارگیری آن در خیابانی به همین نام یعنی نادری انتخاب شده است. این مهاجر برای اولین بار در تهران شیرینی پزی را آغاز کرد و سپس با را هاندازی رستوران، غذاهای فرنگی مانند بیف استراگانف، بیفتک ، شاتو بریان و نوشیدنی هایی مانند قهوه ترک فرانسه و حتی کافه گلاسه را وارد منوی کافه و رستوران های ایرانی کرد. اون پساز راه اندازی کافه و رستوران، هتلی را هم به همین نام بالای قنادی ساخت که پساز گراند هتل دومین هتل در تهران بود. ساختمان های هتل و کافه در سال ۱30۷ و با الگو برداری از ساختما نهای غربی خصوصا آلمان ساخته شدند. این مجموعه در ابتدا هتل-رستوران نادری نام داشت اما به دلیل ویژگ یهای خاص کافه ی آن، بیشتر به کافه نادری معرو شد. شاید بتوان گفت که کافه نادری به گون های زادگاه ادبیات مدرن است، کافه نادری دارای سقف بلندیست و کاغذ دیواری های قدیمی و چراغ های دیواری که قدیم با بند روشن خاموش می شد و صندل یهای چوبی لهستانیش نشان از قدمت این مکان تاریخی به یاد ماندنی دارد، علاوه بر اینها حیاطی که خیلی بزرگ و پردرخت بوده و گفته می شود در آن زمان در این حیاط، رستوران تابستونی بر پا بوده و یکسن قدیمی که خوانند ههای مطرح آن زمان روی آن برنام ههای خود را اجرا میکردند . کافه و هتل نادری تهران در دوره پهلوی اول، شاهد رهور پاتو قهایی در شکل و شمایل رستورا نها همراه با مهمانخان هها بودیم. این نوع رهور پاتو قها در خیابا نهای بالای شهر که محل عبور و مرور طبقه بالای شهری و متوسط به بالا بود، دیده می شد. در این پاتوق ها اکثر روشنفکران و رجال سیاسیو فرهنگی کشور و همچنین خارج یها رفتوآمد می کردند .
سنت کافه نشینی روشنفکران ایرانی متاثر از سنت دیرپای کافه نشینی روشنفکران اروپایی به ویژه روشنفکران فرانسوی از قبیل ژان پل سارتر، آلبرکامو و سیمون دوبوار بود. برخلا امروز که کافه های مدرن عموما در خیابا نها و مناطق بالای شهر تهران دایر شد هاند، کاف ههای ادبی و روشنفکری ایران در سا لهای ده ههای بیست، سی و چهل، بیشتر در مرکز شهر تهران و حوالی خیابا نهای نادری، استانبول و لاله زار مستقر بود. بعد از کودتای ۲8 مرداد و بسته شدن فضای سیاسی کشور و حاکمیت استبداد، کاف ههای روشنفکری و معرو مثل کافه نادری، کافه فیروز، کافه مرمر و کافه فردوسی، به تنها مکان ها و محفل های روشنفکران ایرانی تبدیل شدند .

 
کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,طرح مرمت کافه و هتل نادری تهران ,پاورپوینت کافه و هتل نادری ,بررسی کافه و هتل نادری ,پروژه مرمت کافه و هتل نادری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طرح مرمت و احیای سرای کاشانی بازار اراک
مرمت و احیای حمام گلشن یزد به همراه پلان ها
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد دو مناره سقز
پاورپوینت بررسی و شناخت آسیب شناسی پل دختر قافلانکوه میانه
پاورپوینت بررسی حفاظت و احیای اموال غیرمنقول فرهنگی
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه صارم الدوله کرمانشاه ، زرشکیان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت قلعه رودخان فومن استان گیلان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت عمارت نجف خان بهبهان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت تکیه معاون الملک کرمانشاه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت خانه سرهنگ عضدی در شهر سیاهکل
پاورپوینت بررسی دخالت های مرمتی عمارت چهل ستون قزوین
پاورپوینت طرح مرمت عمارت سردار مفخم قزوین
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد امام تهران با پلان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت مسجد جامع حاج رجبعلی تهران
پاوپوینت بررسی طرح مرمت و احیا خانه احمد شاملو
پاورپوینت بررسی مرمت ابنیه تاریخی خانه امام جمعه تهران
پاورپوینت بررسی و تحلیل روشهای مرمت ابنیه
پاورپوینت بررسی طرح مرمت موزه ایران باستان
پاورپوینت بررسی طرح مرمت ابنیه روستای کشلی گیلان
پاورپوینت تحلیل و بررسی طرح مرمت خانه اسدی ها قزوین