پاورپوینت بررسی اندیشه ھای یوھانی پالاسما و آلوار آلتو

   تعدادبرگ: 29 اسلاید pdf   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 1300 kb  تعدادمشاهده  86  

به گفته پالاسما ، که پدیدارشناسی معماری را این گونه تعبیر کرد که از درون تجربه به معماری نگاه می کند.
آگاهانه دانستن آن و از طریق احساس معماری و تضاد آن با تجزیه و تحلیل وجود فرمان و
شکل ظاهری ساختمان و ویژگی های سبک آن.
او برتری بینایی و دیدن حواس را در فرهنگ غرب از هراکلیتوس ، افلاطون ، رنسانس ،
لوکوربوزیه معماری معاصر را دنبال می کند. او برتری چشم را نه تنها در معماری بلکه در
برنامه شهرسازی و برنامه ریزی شهری نیز دیده می شود. پالاسما شهر معاصر را بیشتر و بیشتر می کند
اکنون در حال تبدیل شدن به یک شهر است. شهری که حرکت سریع اتومبیل ها آنها را از هم جدا می کند
ساخته شده توسط گویا ، که از بالا از هوا دیده می شود. سرعت و حرکت
آنها به سرعت تجهیزات حرکتی بدن انسان را دور ریخته و درگیری آن را به حداقل می رسانند. سیزده منزوی و منفعل باقی مانده است. بنابراین ، روند برنامه نویسی بر اساس است
منظره ، کنترل و کیفیت دکارتی ها و شهر همیشه از بالا مشاهده می شوند. شفافیت
حس سبک و روان بودن در مضامین اصلی مدرنیته دارای ابعاد فکری و مفهومی است
معماری را تشدید کرده و ذات فیزیکی ، حسی و تجسم یافته معماری را از بین ببرید
م یانجامند.
پلاسما معتقد است که اگر ما علاقه مندیم که معماری نقشی آزادساز ، آزاد و شفابخش داشته باشد ...
و تقوای تکنسین ، تحلیل معنای وجودی نیست ، بلکه باید کثرت روشهایی باشد که هنوز فاش نشده است.
در نظر بگیرید که معماری مربوط به واقعیت فرهنگی و ذهنی آن زمان است. او معتقد است
تجربه معماری یک تجربه چند حسی است و کیفیت مواد ، فضا و مقیاس فقط با چشم نیست ،
بلکه توسط گوش ، بینی ، پوست ، زبان ، اسکلت و عضلات اندازه گیری می شود.و...

کلمات کلیدی مرتبط:
به گفته پالاسما ، که پدیدارشناسی معماری را این گونه تعبیر کرد که از درون تجربه به معماری نگاه می کند. ,آگاهانه دانستن آن و از طریق احساس معماری و تضاد آن با تجزیه و تحلیل وجود فرمان و ,شکل ظاهری ساختمان و ویژگی های سبک آن. ,او برتری بینایی و دیدن حواس را در فرهنگ غرب از هراکلیتوس ، افلاطون ، رنسانس ,
مقالات مرتبط در این دسته