پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای لیورپول

   تعدادبرگ: 40 اسلاید قابل ویرایش .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 14585 kb  تعدادمشاهده  12  

پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای لیورپول 
  پاورپوینت بررسی مجتمع تجاری و فروشگاه زنجیره‌ای لیورپول در 40 اسلاید شامل متن توضیحی در خصوص طرح بنا همچنین تصاویر کاملی از طرح و پلان ساین سکشن و دتایلهای اجرای نما و ... ارائه گردیده است


بخشی از مطلب
با توجه به درک این موضوع که مراکز خرید در دنیای امروز نقش جدیدی را ایفا میکنند و گویی تبدیل به آهنربایی شده‌اند که تعاملات اجتماعی و تبادلات فرهنگی را به سوی خود جذب می‌کنند؛ مسئولیت طراحی نما برای فروشگاه زنجیره‌ای با مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع به گروه معماری روجکیند واگذار شد. طراحی و ساخت این نما بخشی از شروع دوره‌ا‌ی جدیدی برای این شرکت است که به دنبال خلق تصویری جدید در ذهن خریداران می‌باشد.
 
پروژه: فروشگاه زنجیره‌ای لیورپول
 
معماران: گروه معماری روجکیند (Rojkind)
 
مکان: مکزیک
 
مساحت: ۳۰۰۰۰ مترمربع
 
سال ساخت: ۲۰۱۱
 
فروشگاه‌های زنجیره‌ای لیورپول دارای قدمتی ۱۶۴ ساله هستند و در طول این مدت و در اکثر موارد یکی از مراکز خرید کلیدی و مهم در میان فروشگاه‌های بزرگ کشور مکزیک بوده است. موقعیت استراتژیک این فرودگاه نقشی مهم و اساسی در چهارچوب شهری فعلی، ایفا می‌کند.
این فروشگاه در بخش شمالی و حومه منطقه اینترلوماس (Interlomas) در شهر مکزیکوسیتی واقع شده است. این حومه شهر، منطقه نسبتا جدیدی است. کمبود فضای باز عمومی و وجود تعداد زیادی از خیابان‌ها که قابلیت دسترسی پیاده را ندارند از مشخصه‌های این ناحیه هستند.
 
نمای جدید این فروشگاه می‌تواند پاسخگوی سرعت فزاینده زندگی روزمره در این حومه شهر باشد که ایزوله و جدا شده است. سایت این مجموعه در تقاطعی بسیار متراکم از بزرگراه‌ها و پل‌های عابر پیاده قرار گرفته است و مجموع این عوامل، ظاهری همچون ظاهر شهرهای آینده بوجود آورده است.
 
سرعت عامل مهمی در چگونگی تجربه شدن و دیده شدن این پروژه است. مفاهیمی مانند: انعطاف‌پذیری، سیالیت، و پویایی فرآیند طراحی این مجموعه را هدایت کرده‌اند.
نمای دو لایه این ساختمان، مانند پناهگاهی فروشگاه و کاربران آن را از محیط آشفته اطراف جدا می‌کند. نمای خارجی که با استفاده از فولاد ضدزنگ و براق ساخته شده است ظاهری مانند یک ماشین به ساختمان داده است بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های انجام شده این فروشگاه ظاهری سیال خواهد داشت. در کنار هم قرار گرفتن مفاهیمی مانند ثبات و هرج و مرج که هر دو ممکن است از این بنا استنباط شوند، آن را به نقطه عطف جدیدی برای این منطقه تبدیل کرده است.
در طول شب حفره خالی میان لایه‌های ساختمان در نور غرق خواهد شد و به شکلی هنرمندانه از میان برجستگی‌های ظریفی که در پوسته تاخورده ساختمان بوجود آمده‌اند، رها شده است. نمای حجیم و تک‌رنگ ساختمان در طول شب ظاهری متفاوت خواهد داشت و به فرمی پویا تبدیل می‌شود که بوسیله نور بر آن تاکید شده است.
برای تحقق اهداف کارفرمای این مجموعه، شرکت‌های مختلفی برای همکاری در بخش‌های مختلف پروژه انتخاب شدند: طراحی فضاهای داخلی توسط شرکت FRCH انجام شده است، فضای سبز بام بوسیله توسط Thomas Balsley و فضای رستوران توسط شرکت JHP، طراحی شده‌اند.
در جلسات اولیه‌ای که در ارتباط با ساخت این مجموعه و با حضور کارفرما تشکیل شد، طراح و کارفرما به این نتیجه رسیدند که فضای اصلی و مرکزی در داخل ساختمان می‌بایست انعکاسی از ماهیت پویای نمای خارجی ساختمان باشد. در نتیجه مسئولیت طراحی این فضا نیز به گروه معماری روجکیند واگذار شد.
بازدیدکنندگان ساختمان در هنگام ورود به آن در وحله اول با آتریومی سه طبقه روبرو خواهند شد که مملو از حرکت است و نور روز که پس از فیلتر شدن وارد فضای فروشگاه شده است. مجموعه این عوامل بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا در تمامی قسمت‌های فروشگاه حرکت کنند.
بالکن‌های منحنی شکل ساختمان که نوری در پس‌زمینه آن‌ها وجود دارد، به عنوان بازتابی از سیالیت نمای خارجی ساختمان در نظر گرفته شده‌اند در حالی که دارای مقیاس انسانی بیشتری نسبت به نمای خارجی ساختمان هستند که مقیاس شهری دارد.
این بازی میان فضاهای داخلی و خارجی با هدف تقویت حس کنجکاوی در بازدیدکنندگان و تشویق آن‌ها به کشف ساختمان، انجام شده است و این حس کنجکاوی در فضای سبز موجود در بام به اوج می‌رسد.
فضای پشت‌بام دارای چیدمانی شبیه به یک پارک است که نه تنها بازدیدکنندگان از فروشگاه می‌توانند از آن استفاده کنند بلکه ساکنین محله‌های اطراف فروشگاه نیز می‌توانند از فضای آن لذت ببرند، در نتیجه نقش اجتماعی که این فروشگاه دارد در این منطقه ارتقاء خواهد یافت.
پیچیدگی‌های این پروژه همراه با موقعیت شهری سخت و برنامه انعطاف ناپذیر سایت، نیاز به استفاده از یک تیم طراحی بسیار ماهر داشت که در ترکیب با همکارانی که از ابزار طراحی دیجیتال استفاده می‌کنند، فعالیت کنند. استفاده از این شیوه، فرآیند طراحی و ساخت ساختمان‌ها را به کلی متحول ساخته است.

 

 
کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی مجتمع تجاری , و فروشگاه ,زنجیره‌ای لیورپول ,نمونه مرکز خرید ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,نمونه مجموعه تجاری ,مجتمع تجاری ,معماری مدرن تجاری ,کانسبت تجاری ,مرکز خرید معماری ,تجاری و اداری ,مرکز خرید سیال ,مرکز خرید فوق مدرن ,دانلود رایگان , طراحی فروشگاه زنجیره ای, فروشگاه زنجیره ا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ضوابط استانداردها و برنامه فیزیکی مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی استاندارد ها ، و ضوابط و برنامه فیزیکی معماری مجتمع تجاری
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مجتمع تجاری آوا سنتر تهران
پاورپوینت بررسی معماری پردیس مجتمع تجاری- تفریحی سینمایی چارسو
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری و فرهنگی اسپاکومر Spacumer در کره جنوبی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجتمع تجاری فرهنگی آوا سنتر نیاوران
پاوپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری اکسین ، نمونه موفق تجاری ایرانی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی مجتمع تجاری ،ضوابط و استاندارد، نمونه موردی مجتمع تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری فرهنگی Xujiahui در شانگهای چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع تجاری Kulturbau در آلمان,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری وصال مشهد واقع در منطقه گردشگری سپاد ، نمونه موفق تجاری
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید زنجیره‌ای لیورپول اثر گروه معماری روجکیند
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری چند منظوره شانگهای در Kingboard Culture Plaza
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری لافایت Galeries Lafayette اثر ژان نوول
دانلود, بررسی پاورپوینت طراحی ساختمان تجاری و اداری ترمه نمونه موفق ایرانی,pptx
پاورپوینت ابعاد ، اندازه ، ضوابط و استاندارد طراحی مجتمع تجاری
پاورپوینت تحلیل نمونه های موردی معماری مجتمع تجاری داخلی و خارجی
پاورپوینت تحلیل معماری مجتمع تجاری مهستان کرج ،‌ با نقشه ها و تصاویر
دانلود بررسی پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی نمونه های تجاری