دانلود پاورپوینت بررسی باغ عمودی مسکونی کلیر پوینت

تاریخ ایجاد 15/02/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  21


بخشی از مطلب

این برج 46 طبقه با ارتفاع 186 متر، متشکل از 164 آپارتمان به مساحت 213 متر مربع است که هرکدام دارای بالکن اختصاصی با پوشش گیاهی مناسب است.

 

اصلی‌ترین ویژگی بزرگترین باغ عمودی جهان، نمای پوشیده از گیاه آن است که علاوه بر ایجاد سایه مناسب، با جذب آلاینده‌های هوا از جمله دی‌اکسید کربن به تصفیه هوا کمک کرده و صداهای اضافی محیط را جذب می‌کند.

 

آبیاری گیاهان بصورت کاملا خودکار و توسط سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود؛ آب مورد نیاز از طریق آب باران، تصفیه آب ظرفشویی و حمام منازل تأمین می‌شود که مصرف آب را تا 45 درصد کاهش می‌دهد.

 

پوشش گیاهی بر روی نمای خارجی ساختمان، مانع از نفوذ نور اضافی خورشید از طریق پنجره‌ها بداخل محیط خانه شده و نیاز به استفاده از سیستم خنک‌کننده و در نتیجه هزینه‌های برق مصرفی را کاهش می‌دهد.

 

پنل‌های خورشیدی که بر روی سقف برج مسکونی تعبیه می‌شوند، برق مورد نیاز برای سیستم روشنایی راهروها، آسانسور، سیستم تصفیه فاضلاب برج را تأمین می‌کنند.

میلروی پررا (Milroy Perera) و همکاران، در پروژه‌ای مشترک با مهندسین ماگا، بلندترین باغ عمودی مسکونی جهان را در راجاگیریا، واقع در سریلانکا را طراحی نموده‌اند. برج کلیرپوینت، با ۱۶۴ آپارتمان که در ۴۶ طبقه قرار گرفته، تنها ۱۰ کیلومتر با مرکز کلمبو فاصله دارد. با چشم‌اندازی به رودخانه‌ای منشعب از دریاچه دیاوانا در کته (Diyawanna, Kotte)، تراس‌های پر درخت این برج، به طور کامل با سیستم‌های آبیاری خودکفای داخلی، آبیاری می‌گردند. شروع بهره برداری این ساختمان در اواخر سال ۲۰۱۵ خواهد بود.
 
گیاهان کاشته شده در تراس‌ها، به این ساختمان، نمایی منحصر بفرد بخشیده‌اند اما استفاده از گیاهان، جز زیباشناسی، دلایل عملی دیگری را نیز شامل می‌گردد. گیاهان یکی از عوامل جذب طبیعی صدا می‌باشند و استفاده از آن‌ها، می‌تواند صداهای محیط مسکونی، چه داخلی و چه خارجی را جذب نماید. فضای سبز علاوه بر این باعث خنک شدن محیط و ایجاد سایه می‌گردد و گرمای ایجاد شده در کف تراس را به خوبی جذب کرده و مانع از انتقال آن به فضاهای داخلی می‌گردد. این فضای سبز متراکم با تولید اکسیژن در طول روز، می‌تواند به پاکیزگی هوای ساختمان، کمک نموده و از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری نماید.
 
پنل‌های خورشیدی نصب شده بر روی پشت‌بام، انرژی کافی جهت امکانات رفاهی از قبیل روشنایی و نورپردازی لابی و بخش‌های عمومی، آسانسورها، سیستم بازیافت آب مصرف شده، سیستم تصفیه آب فاضلاب و سایر خدمات عمومی را تأمین می‌نماید. انرژی مازاد تولید شده از طریق این پنل‌ها به سیستم برق منطقه منتقل خواهد شد.
 
اصلی‌ترین ویژگی بزرگترین باغ عمودی جهان، نمای پوشیده از گیاه آن است که علاوه بر ایجاد سایه مناسب، با جذب آلاینده‌های هوا از جمله دی‌اکسید کربن به تصفیه هوا کمک کرده و صداهای اضافی محیط را جذب می‌کند.
 
آبیاری گیاهان بصورت کاملا خودکار و توسط سیستم آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود؛ آب مورد نیاز از طریق آب باران، تصفیه آب ظرفشویی و حمام منازل تأمین می‌شود که مصرف آب را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.
 
پوشش گیاهی بر روی نمای خارجی ساختمان، مانع از نفوذ نور اضافی خورشید از طریق پنجره‌ها به داخل محیط ساختمان شده و نیاز به استفاده از سیستم خنک‌کننده و در نتیجه هزینه‌های برق مصرفی را کاهش می‌دهد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت ,بررسی باغ عمودی ,مسکونی کلیر پوینت ,میلروی پررا ,Milroy Perera , و همکاران، ,پروژه‌ای ,مهندسین ماگا، بلندترین باغ عمودی , مسکونی جهان ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نمونه موردی و مشابه مجتمع مسکونی ایرانی
پاورپوینت بررسی و تحلیل خانه داگلاس اثر ریچارد میر-در -میشیگان
پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع پوتسدامر پلاتز برلین اثر رنزو پیانو
پاورپوینت بررسی خانه شگفت انگیز کرم رشید در قاهره
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی اینترلیس سنگاپور Interlace
پاورپوینت بررسی نقش محیط مجتمعهای مسکونی بر رفتار ساکنان
تحلیل , کوی استادان (جندی شاپور) اهواز - پاورپوینت
دانلود نقد و بررسی مجتمع مسکونی تانگو-سوئد ،پاورپوینت
پاورپوینت مجتمع مسکونی آلبیون ALBION
دانلود بررسی مجتمع مسکونی جلفای اصفهان ,پاورپوینت
دانلود بررسی مجتمع مسکونی سبز در بوردو فرانسه ,پاورپوینت
دانلود پروژه نمونه موردی خارجی مجتمع مسکونی آلبیون ( ALBION RIVERSIDE ),پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل نمونه موردی مسکونی تانگو ( Tango Housing ),پاورپوینت
دانلود بررسی 2 نمونه موردی خارجی مجتمع مسکونی ( مجتمع مسکونی مایورکا و مجتمع مسکونی Mountain ),پاورپوینت
دانلود نمونه موردی مجتمع مسکونی ( مجتمع مسکونی Kanchanjunga ),پاورپوینت
دانلود بررسی مجتمع مسکونی های پوینت,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مجتمع مسکونی گوشواره‌ها، رضا حبیب‌زاده، درکه ،تهران
دانلود پاورپوینت بررسی ،معماری و طراحی داخلی ،بنای مینیمال ، بانکوک
دانلود , پاورپوینت,منزل شخصی دریابندری.pptx
دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل مجموعه مسکونی باغ ونک